vrijdag 7 mei 2010

Mijn eerste postcrossing kaartje

Een tijdje geleden heb ik in het tijdschrift "Flow" (klik) een artikel gelezen dat ging over mensen die nog steeds geschreven post verstuurden. Een van de vrouwen in dat artikel deed aan postcrossing en dat leek mij ook erg leuk om te doen, vandaar dat ik me heb ingeschreven op de site van Postcrossing (klik).

Bij Postcrossing maak je een profiel aan en je kan dan een adres van een willekeurig iemand ter wereld (die zich uiteraard ook heeft ingeschreven) opvragen, waar je een kaartje naartoe gaat sturen. Op het profiel van die persoon kun je lezen wat voor kaartjes hij/zij leuk zou vinden om te ontvangen. Je mag trouwens ook zelf een kaartje uitkiezen, je hoeft niet persé iets te sturen waar om gevraagd wordt (maar dat is natuurlijk wél zo leuk!).
Op het moment dat die persoon jouw kaartje ontvangt, moet hij/zij die op de site registreren. Zodra dat is gebeurd, kom jij in aanmerking om een kaartje van iemand anders te ontvangen.

Mijn eerste kaartjes heb ik in april naar Japan, Ukraine, Australië en Rusland gestuurd (je mag in het begin maar een paar kaartjes tegelijk versturen en als je meer kaartjes verstuurd wordt het aantal steeds iets hoger) en mijn eerste ontvangen kaartje komt uit Estonia.

Volgens de informatie die op de achterkant van de kaart gedrukt staat, zijn dit de Altja Boathouses, Keila fall in Harju County en Roe Deers.


En dit is de postzegel die er op zat:






Geen opmerkingen:

Een reactie posten