zaterdag 12 maart 2011

Kaartjes uit Taiwan, Engeland, Rusland en Zwitserland

Vandaag was mijn brievenbus blij, want ik kreeg maar liefst 4 kaartjes!

Uit Taiwan ontving ik een hele bijzondere kaart, nl. een 3D kaartje. De kaart zoals je hem hieronder uitgevouwen ziet, zat dubbelgevouwen en was dichtgeplakt met het ronde stickertje dat je links onder nog voor een deel ziet zitten. Op de binnenzijde (achterkant van de hieronder uitgevouwen kaart) staat de boodschap van de persoon die de kaart heeft gestuurd. Hij schrijft: "Hope you like this card. It's about Ali - mountain, a famous sight in Taiwan. It's famous for its sunrise which is very beautiful, just like this card :)"
Zoals je ziet op het onderste deel van de kaart kun je de bomen en de trein uitklappen.


Als je de bomen en de trein uitklapt en je vouwt de kaart, dan krijg je de volgende 3D kaart te zien:
Erg leuk en origineel!

De kaart uit Engeland heeft een afbeelding van een van mijn favoriete illustratoren, nl. Beatrix Potter (beter bekend van Peter Rabbit). De afbeelding op deze kaart is uit "The Tale of timmy Tiptoes". 
De afzendster schrijft: "I hope you like this Beatrix Potter card. I have visited her house in the Lake District. My children (now adults!) loved her books. This one is not so well known. I think the mice are cute. In English tiptoes = to walk quietly. Tiptoes - like a ballerina. The area Beatrix lived in is very rainy (North West England)."
Ik ben als 17-jarige met mijn ouders ook in het huis van Beatrix Potter geweest en ik heb al haar boekjes.

 Er zat een standaard postzegel op:
Uit Rusland komt deze Ostankino TV Tower in Moskou. De afzender ziet deze toren elke dag vanuit zijn kantoor.
En weer de bekende kleurige gebouwen op de postzegels:

De laatste kaart, uit Brunnen in Zwitserland, is een mooie elfjes kaart:

Op de postzegel een korenaar en een Picus Canus (grijskopspecht of grauwe specht):




Geen opmerkingen:

Een reactie posten