zaterdag 14 mei 2011

Kaarten uit Ukraïne, Estonia, Duitsland en Finland

Vandaag was mijn brievenbus heel erg blij (en ik natuurlijk ook), want er lagen maar liefst 6 kaartjes in!

Uit Orel (Orjol) in Rusland dit kaartje met een reproductie van Artem Medvedev met Lening Street en Volodarskiy square.
Met de leuke dierenpostzegels er op die zo oud aandoen:

Uit London, Ontario in Canada dit mooie uitzicht op The Valley of the Ten Peaks in Banff National Park.

Met een heel klein postzegeltje met bloemen er op:


Uit Kiev in de Ukraïne kreeg ik dit kaartje. Ik heb geen idee wat de tekst betekent (helaas schrijft de verzender er niks over) dus het zou zomaar een grove belediging kunnen zijn 😜.

Van de postzegels krijg ik honger, daar staan ingrediënten voor een lekkere soep (?) op. Leuk dat de 2 zegels in elkaar overlopen en apart dat ze allebei een andere waarde hebben:

Uit Estonia een schattig kattenkaartje. De tekst betekent "Be lovely and everything is going well".

Op de postzegels 2 dames in prachtige klederdracht. Jõelähtme is de streek en Mari Kaarma is de illustratrice:

Uit Göttingen in Duitsland kwam nog een kattenkaart:
Met op de postzegel een bloem. De andere zegel is geen postzegel, maar volgens mij een sluitzegel:
En als laatste de kaart uit Finland. Dit is een afbeelding van Anna Price-Oneglia "Coffee Goddess" uit 1992. 
Er zitten 3 aparte postzegels op. Niet met het typische gekartelde randje, maar 2 "bloemvormig met 4 blaadjes" en een ronde met een grappige afbeelding van een vrouwtje die aan een paraplu hangt. Dit is een "Moomins" zegel en komt uit een boekje met 6 verschillende Moomins afbeeldingen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten