maandag 2 september 2024

Kaartje uit Finland

Op 13 en 15 augustus jl. schreef ik in mijn blogje over een Postcrossing kaartje die in de PostNL app stond en die ik nog niet ontvangen had. Vanavond ging de bel en stonden er een jongedame en haar vriend (?) voor de deur met een kaartje. Zij bleek het kaartje in de bus te hebben gekregen omdat het huisnummer blijkbaar verkeerd gelezen was. Zelf vond ik het huisnummer wel vrij duidelijk, maar bij PostNL zijn ze wel vaker wat slordig in het lezen van huisnummers, want er gaat wel vaker iets fout met het bezorgen van de post.

Zij zei dat ze me op Instagram een berichtje had gestuurd. Toen zij weer naar huis was heb ik dat berichtje er even bij gezocht. Ze schrijft daarin dat ze mijn blog gevonden had (knap speurwerk alleen aan de hand van een kaartje!) waarin ik over een kaartje had geschreven die ik niet ontvangen had. Het kaartje dat zij had ontvangen was inderdaad het missende kaartje. In de PostNL app zie je namelijk altijd de adreszijde van de post, dus ik had al gezien wat er op stond.

De afzendster van het kaartje stuurt mij warme herfst groetjes uit Noord Finland (maar niet Lapland). Zij is een 59-jarige oma en een heleboel van de dingen die op mijn wensenlijstje staan, zijn dingen die zij ook leuk vindt.

Op het lenticular kaartje (waarbij de afbeelding verandert als je het kaartje kantelt) zie je Europa bij dag als je het de ene kant op kantelt:

en bij nacht als je het de andere kant op kantelt:
Het kaartje heeft er 31 dagen over gedaan (maar dat zijn er eigenlijk minder omdat het kaartje verkeerd bezorgd was) om 1836 kilometer af te leggen.

Op de mooie postzegels staan een hand met een bos bloemen en een stel zwanen:





Geen opmerkingen:

Een reactie posten