vrijdag 4 januari 2019

Kaartjes uit Duitsland, de USA en India

Vandaag was mijn brievenbus blij met maar liefst 3 hele mooie kaartjes uit 3 verschillende landen.

De eerste kwam uit "The beautiful Black Forest in the South of Germany". Het is een prachtige kaart met het schilderij "Stille Nacht / Silent Night / Nuit de Noël" uit 1891 van Viggo Johansen.
Jammer genoeg vond de postbode het blijkbaar nodig om de kaart dubbelgevouwen in de brievenbus te stoppen, waardoor hij helemaal geknakt was 😠.
 Er zat een leuke rand met washi tape op geplakt:
 En dit zijn de postzegels, vooral de kerstzegel vind ik erg leuk:
 En uit de USA kwam deze mooie kaart:
Er zitten prachtige postzegels op, waaronder van Star Trek en ik vond de tekst ook erg leuk, vooral het stukje over Trump. Dit schrijft ze, omdat ik in mijn profiel vraag om kaartjes met presidenten, koningshuizen etc. maar géén Trump 😄.
 En uit India komt dit prachtige kaartje:
De afzender schrijft de Hare Krishna mantra (of heilig vers) op de kaart. Grappig genoeg ken ik deze tekst vanwege de filmmusical "Hair", waar ik een grote fan van ben en waarvan ik de muziek nog steeds graag mag draaien. Er is ook een liedje met deze mantra:
Ook de postzegels zijn de moeite waard, Subramania Bharati was een dichter.
Al met al dus 3 aanwinsten voor mijn postcrossing verzameling!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten