woensdag 29 mei 2024

Kaartjes uit Japan en Spanje

Vandaag ontving ik weer twee Postcrossing kaartjes, één uit Japan en één uit Spanje.

Het kaartje uit Japan komt van iemand die graag met zijn familie uit eten gaat. De dag nadat hij het kaartje schrijft gaat hij naar een Italiaans restaurant. Hij vraagt of ik van pizza hou en toevallig eten wij vanavond pizza! Ik ben daar namelijk dol op!

Op het kaartje zie je de Kenrokuen Garden vanuit de lucht.

De kaart heeft een afstand achter de rug van 8867 kilometer en is 13 dagen onderweg geweest.

Op de 3 postzegels zie je van links naar rechts een herdenkingszegel ter ere van de voltooiing van de wereld postzegel tentoonstelling en een zegel van Ogasawara National Park. Over de laatste zegel kan ik geen informatie vinden, behalve dat het er een moet zijn uit een serie met meer van dit soort tekens in verschillende zegelwaarden. 

Het tweede kaartje komt uit Spanje. Het is in het Spaans geschreven en ik heb ooit op school Spaans gehad en ik was er vrij goed in, maar het handschrift is vrij onleesbaar. Toch is het me gelukt (met behulp van Google Translate en een beetje van mezelf) om eruit op de maken dat de afzender in een klein stadje ten oosten van Zamora woont en dat het klein is maar zeer charmant met veel Romeinse monumenten. Hij hoopt Nederland een keer te bezoeken want het lijkt hem erg interessant. (Ik hoop dat dit inderdaad is wat er op de kaart geschreven staat 😄).

Op de kaart zie je de "Parador Nacional de los Condes de Alba y Aliste". Dit is een paleis dat in de 15e eeuw werd gebouwd en in de loop van de geschiedenis talrijke renovaties heeft ondergaan. 
De kaart heeft 7 dagen gedaan over een afstand van 1486 kilometer.
Op de postzegel (een mooie kerstzegel) staat een engel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten