zaterdag 1 juni 2024

Pauwenkaart uit Italië en Chinatown kaart uit de USA

Vandaag heb ik weer twee kaartjes ontvangen, ditmaal een prachtige pauwenkaart (staat op mijn wensenlijstje 😊) uit Italië en een kaartje van Chinatown uit de USA.

De verzendster van de pauwenkaart schrijft dat ze net heeft ontbeten en de hond heeft uitgelaten. Ze gaat zo het huis opruimen. Verder plant ze samen met haar man een tripje naar Vicenza met haar schoonmoeder. Zelf woont ze halverwege Verona en Vicenza. Verona is heel erg toeristisch en Vicenza niet maar net zo mooi, ze raadt het aan.
Deze kaart heeft een afstand afgelegd van 893 kilometer en heeft dat in 16 dagen gedaan.

Op de postzegel het Piazza del Plebiscito, dit is het grootste plein van Napels. Het is aangelegd door Joachim Murat, de zwager van keizer Napoleon Bonaparte. Murat was van 1808 tot 1815 koning van Napels. 

Het handschrift op het kaartje uit de USA is vrij moeilijk te lezen. Ik kan eruit opmaken dat hij geen kaartjes van mijn wensenlijstje had en dus deze heeft gekozen. De foto is genomen in augustus 2023 in Chinatown in New York City. Nu de zomer er aan komt maakt hij zich klaar om meer foto’s voor ansichtkaarten te gaan maken (ik denk dus dat hij deze foto ook heeft gemaakt 😃👍🏻). Hij heeft 2 honden van 1 en 3 jaar oud en hij is van plan om in 2025 een reis naar Europa te maken.
De kaart is 9 dagen onderweg geweest en heeft 5894 kilometer gereisd.
Op de ongestempelde postzegel staat de de African Daisy:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten