donderdag 8 augustus 2024

Twee kaartjes uit Duitsland

Het is alweer een paar weekjes geleden dat ik Postcrossing kaartjes ontving, terwijl ik er wel zelf vrij veel heb verstuurd, maar die zijn nog niet allemaal aangekomen, dus dan krijg je er zelf ook minder (je verzonden kaartjes moeten eerst geregistreerd zijn vóór je zelf kaartjes ontvangt).

Vandaag ontving ik 2 kaartjes uit Duitsland.

De eerste kaart komt uit Bochum in Duitsland en dat is dit schattige kaartje van een kabouter en een kat. De illustratrice is Daniela Drescher. Toen ik haar opzocht op Google zag ik meteen een afbeelding van een kaartje (klik) dat ik eerder heb ontvangen en dat zij óók heeft getekend.
De afzender gaat volgende week (dat is inmiddels deze week) naar een muziek festival waar hij erg naar uitkijkt. Festivals zijn een mooie manier om nieuwe muziek te leren kennen en ook om het dagelijkse leven een beetje achter je te laten.
Dit is het kaartje dat in 6 dagen tijd 165 kilometer heeft afgelegd:
Er zitten een paar hele mooie postzegels op, waaronder een van een marter, een waterlelie en een van een zweefvliegtuig. De afbeelding rechtsboven staat op de kaart gedrukt.

Ook zit er nog een grappige sticker op:

Het tweede kaartje komt uit Göttingen, een universiteits stad in Nedersaksen. De afzendster woont daar met haar man en kat die ze uit het asiel heeft (de kat, niet haar man 😁😁). Ze is sinds 5 jaar gepensioneerd en als ze uit haar raam kijkt ziet ze hun kleine tuin waar ze naar vogels kijkt die ze ook voert.

Op de kaart zien we een schilderij door Gustav Richter van Koningin Luise uit 1879 die in het Wallraf-Richartz-Museum-Fondation Corboud in Keulen hangt. De kaart heeft er 4 dagen over gedaan om een afstand van 323 kilometer af te leggen.
Er zit een hele leuke postzegel op van een kat en ook heeft ze er een paar kleine stickertjes van Lieveheersbeestjes onder geplakt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten