woensdag 5 juni 2024

Ruimte kaartje uit Rusland en sprookjes kaart uit Belarus

Ik werd vandaag weer verwend met 2 kaarten, een uit Rusland en een uit Belarus (Wit Rusland).

Het eerste kaartje is dit ruimte kaartje uit Moskou, Rusland. Ruimte, planeten etc. staan bij mij op mijn wensenlijstje, dus dit kaartje valt zeer zeker goed in de smaak!

De afzendster is stewardess en als ze vliegt voelt zij zich dichtbij de sterren wat een onvergetelijk gevoel is. Nu moet ze weer met beide voeten op de grond komen, want ze wordt binnenkort moeder. 

De kaart heeft 2095 kilometer afgelegd en heeft daar 20 dagen over gedaan.
Deze postzegels zitten er op de kaart:

En verder zijn er nog een paar leuke toepasselijke stickertjes bij geplakt:


Het tweede kaartje dat ik ontving komt uit Belarus en is een prachtig mooi sprookjesachtig kaartje “Fairy Procession” door Ruth Sanderson. Het is een van de mooiste kaartjes die ik met Postcrossing ontvangen heb 😊. Deze kaart was een verassing om te ontvangen, niet alleen omdat ik hem zo mooi vind, maar ook omdat hij niet in de PostNL app stond, dus ik verwachtte alleen het kaartje hierboven.


De afzendster schrijft dat ze kon zien dat ik sinds januari 2017 geen kaartjes uit Belarus heb ontvangen. 

Dat is niet zo raar, aangezien ik gedurende Corona en een hele tijd daarna niet aan Postcrossing heb gedaan. Ik ben in totaal ongeveer 4 jaar niet tot nauwelijks actief geweest. En toevallig kwam een van mijn laatst ontvangen kaartjes wél uit Belarus.


Verder schrijft ze dat ze regelmatig kaarten naar Nederland stuurt en dat Nederland bij haar op de 3e plaats staat wat betreft het aantal kaarten. In haar vrije tijd doet ze aan yoga en kijkt ze graag series. Met haar man volgt ze op dit moment “Fresh of the Boat”. Elke aflevering duurt maar 20-25 minuten en het is erg grappig. 

Ik ga eens kijken of die serie hier ook ergens te volgen is!


Dit is dus de kaart 🥰 die een afstand heeft afgelegd van 1654 kilometer in 13 dagen.

Er zit ook een hele leuke postzegel op, de tekst linksboven zegt “Belarus” en de tekst onder “Vrolijk Pasen”.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten