dinsdag 9 juli 2024

Kaartjes uit de USA en India

Vandaag lagen er weer 2 Postcrossing kaartjes in de bus.

De eerste is dit leuke dinosaurus kaartje uit Iowa in de USA, welke er 12 dagen over heeft gedaan om 6976 kilometer af te leggen.

De afzendster schrijft dat ze een vriend heeft die dinosaurus botten opgraaft en verkoopt in South Dakota. Ze moest erg lachen om mijn verlanglijstje, want daar staat op "No Trump please" (ik vraag om kaarten met o.a. staatshoofden maar hem wil ik dus niet). Ook de dokter waar ze mee werkt moest er om lachen, zij geven geen van beiden om hem. Verder wenst ze mij een fijne zomer toe. Nou, die zomer laat jammer genoeg erg op zich wachten, nietwaar?
Op de postzegels vrolijk gekleurde stippels en de Amerikaanse vlag:


De tweede kaart komt uit India en dat is dit mooie "Ladakh in Panorama" landschap met besneeuwde bergen. De woorden "in Panorama" zijn zilver metallic, maar dat zie je niet op de foto.
De kaart heeft 6815 kilometer afgelegd in 12 dagen.
Op de achterkant van de kaart staat dit nog:
De afzender vond het grappig om er achter te komen dat een van mijn katten "Priyanka" heet, aangezien dit een zeer algemene naam is in India.

Op de postzegels een vrouwelijke militair vanwege de vaste aanstelling van vrouwen in het Indiase leger en een zegel ter ere van het platinum jubileum van de politie van Delhi.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten