woensdag 3 juli 2024

Postcrossing kaartje uit China, Fantasy kaartje uit Litouwen en postzegelkaartje uit de USA

Vandaag ontving ik maar liefst 3 Postcrossing kaartjes. Nog steeds niet het kaartje dat ik in mijn vorige berichtje al verwachtte, maar wel een kaartje dat niet in de PostNL stond. Daarnaast stond er nóg een kaartje in de app die ik ook nog niet heb ontvangen. Er zijn er dus nog in elk geval 2 onderweg. Het leuke van de PostNL app is, dat je de tekst op de kaart al kunt lezen en daaruit kun je vaak al opmaken wat er op de afbeelding staat. Zo verwacht ik, als het goed is, nog een kaartje met Koningin Elizabeth en een Star Trek kaartje.

Het eerste kaartje dat ik vandaag ontving, is dit Postcrossing kaartje uit China, het is een kaartje van de robot Moss uit "The Wandering Earth" een Chinese SF film. Deze kaart is 41 dagen onderweg geweest en heeft 9108 kilometer afgelegd.
Hier is een link naar een trailer van de film op YouTube:

Er zitten 3 prachtige postzegels op van oude Chinese mythologieën. Helaas vond PostNL het nodig om er een sticker overheen te plakken met het juiste adres, terwijl het adres er wel degelijk correct en goed leesbaar op stond. Weliswaar op een andere plek dan gebruikelijk, maar het was een uitgeprinte sticker en alles klopte, dus ik snap niet dat deze post sticker nodig was.
Bij het (uiteraard héél voorzichtig) verwijderen van deze sticker, is jammer genoeg een van de postzegels beschadigd 😢  De plek waar deze sticker heeft gezeten, is nu nog steeds plakkerig.

Op het volgende kaartje, dat uit Litouwen komt, staan een draak en een leeuw. De afbeelding is van Airida Milasauskiene.
De afzendster schrijft dat ze die dag een hete zomerdag hadden in Kaunas (wat de tweede stad in Litouwen is). Na die hete dag gingen ze baden in Lampedziai quarry (wat een favoriete recreatie- en badplaats in Kaunas is). Het water was echt warm en verfrissend. Ze houdt van reizen, trike (een gemotoriseerd driewielig voertuig), lezen en naar muziek luisteren. Verder wenst ze mij een mooie zomer en al het beste.
Deze kaart is 6 dagen onderweg geweest en heeft 1238 kilometer afgelegd.

Dit zijn de postzegels die er op zitten, een van Jurgis Maciunas, ook bekend als George Maciunas, een Amerikaanse kunstenaar van Litouwse afkomst en een met het silhouet van een vrouwenhoofd met een gouden kroon en een slang. De tekst "Egle Zalfiu Karaliene" heb ik door Google Translate gehaald en dan staat er "Egle, de koningin van de ringslangen". Dit is een van de beroemdste Litouwse volksverhalen.

Het laatste kaartje is dit kaartje uit de USA met daarop bloemenpostzegels van over de hele wereld. Het ID nummer van deze kaart klopte niet, dus ik moest dit via Postcrossing uit laten zoeken, wat gelukkig binnen een kwartier opgelost was.

De afzendster schrijft dat deze kaart van een andere Postcrosser is die creatieve dingen met postzegels doet. Verder vraagt zij of ik ooit in de USA ben geweest. Toevallig ben ik daar in mei 2017 op huwelijksreis geweest!
Verder schrijft ze dat het een land is met heel veel geweldige geologische kenmerken, van de Everglades tot Alaska. Haar favoriete plek is de Grand Canyon (ben ik ook geweest!), wat zij de "spiritual navel of the universe" (spirituele navel van het universum) noemt.
Zij werkt daar om Trump te verslaan (een vrouw naar mijn hart!!!) en ze vraagt me om haar succes te wensen. Bij deze: héél veel succes!!!
Dit kaartje heeft er 6 dagen over gedaan en heeft 8258 kilometer afgelegd.
Op de postzegels staan peren, een Leatherback Seaturtle (de grootste nog levende schildpad) en een schattig poesje met een hart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten