dinsdag 1 oktober 2024

Lord of the Rings kaart uit Duitsland en kaart met boot uit Finland

Vandaag, op Wereld Postkaarten Dag, lagen er 2 kaartjes voor mij in de bus.

De eerste is deze prachtige maxi kaart van Lord of the Rings. 
De afzendster doet de groeten vanuit Duitsland en zegt dat maxi kaarten in Duitsland eigenlijk niet verkrijgbaar zijn. Daarom grijpt ze elke kans aan om ze elders aan te schaffen en ze hoopt dat ik het niet erg vind dat ik deze LOTR kaart vanuit Duitsland ontvang.
Nee, natuurlijk vind ik dat niet erg, hij is prachtig en ik ben er heel erg blij mee! In Nederland zijn maxi kaarten ook niet verkrijgbaar.

Op de achterzijde zitten een voorgedrukte Nieuw Zeelandse zegel + een geplakte Duitse zegel en een heel leuk stukje washi tape met dieren die post in hun bek houden:
Verder staat er nog een stuk tekst als toelichting op de achterkant van de kaart gedrukt:
Deze kaart heeft 499 kilometer afgelegd in 7 dagen.

De tweede kaart is afkomstig van een gepensioneerde uit een klein stadje in Finland. Zij houdt ervan om in de natuur te wandelen met haar kat Leo. Hij wil elke avond naar buiten met een tuigje om en loopt als een hond. Verder wenst ze mij een goede gezondheid toe en doet ze me de groetjes. 
De kaart heeft er 7 dagen over gedaan om 1736 kilometer af te leggen.

Op de kaart staat een oude stoomboot.
Er zit een hele leuke gevormde postzegel op met allemaal huisjes:
En stickertje met pootafdrukjes en een schattig rood katje:

Zelf heb ik vandaag 10 Postcrossing kaartjes verstuurd, het maximum aantal dat je vandaag mocht versturen. Ik heb daarvoor deze bij Vistaprint laten drukken, je mocht de afbeeldingen downloaden via de Postcrossing site en gebruiken om te printen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten