vrijdag 4 oktober 2024

World Postcard Day kaart uit Zwitserland

Vandaag ontving ik alweer een kaartje, namelijk een hele leuke World Postcard Day kaart uit Zwitserland.

Hij is afkomstig van iemand die sinds een week in Oberglatt woont. Ze houdt van haar nieuwe flat met grote kamers, grote ramen en veel licht.
De kaart is 4 dagen onderweg geweest en heeft een afstand van 600 kilometer achter de rug.

Er zitten 2 mooie postzegels op: een van een rivier in de Verzacer vallei, een van de mooiste plekjes in Zwitserland (volgens Internet, ik ben er zelf nooit geweest) en een van 200 jaar scheepsvaart op de Bodensee. Ook heeft ze er een leuk zonnetje bij getekend ter ere van de 5e World Postcard Day.
Er zit ook een hele leuke sticker op met het registratienummer en de datum dat de kaart geschreven is, maar die datum is vreemd. Als er 01 mei (05) staat, dan is de kaart wel erg lang onderweg geweest en was het nog lang niet de 5e World Postcard Day. Als er 05 januari (01) staat, dan geldt hetzelfde, alleen is hij dan nog véél langer onderweg geweest.
Ik denk eigenlijk dat 01 (januari) 10 (oktober) moet zijn, maar dan klopt dag 05 niet, want het is vandaag pas 04 oktober. En tijdens het registreren gaf de site aan dat de kaart 4 dagen onderweg is geweest, dus het zou (ook gezien World Postcard Day) 01-10-2024 moeten zijn.
Ik vind dit soort eigenaardigheden altijd heel grappig en intrigerend.
Je kunt bij het registreren van de kaart een boodschap aan de afzender sturen en ik heb gevraagd of ze dit "raadsel" voor me op kan lossen. Waarschijnlijk is het gewoon een schrijffoutje geweest.

Het stickertje is trouwens heel erg leuk met allerlei typisch Zwitserse dingen er op: Dole Zwitserse wijn, ski's, een berggeit, Zwitserse gatenkaas, Edelweiss, een Sint Bernard, een Zwitsers zakmes, kaasfondue en Toblerone chocolade. Ik zou willen dat ze zulke stickertjes van Nederland hadden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten